zaterdag 23 februari 2008

Heb weer een dag gekregen


Heb weer een dag gekregen en probeer er met volle kracht van te genieten. Ben zojuist uit de telefooncentrale gestapt en hij deed me denken aan een tante van Fanny uit Wemeldinge. Zij was 100 jaar geleden de eerste telefoniste van Goes, en wist toen al wie het met wie deed. Heel leuke tante die alleen maar streekromans las en dat tot haar 94 jaar oud. Daarnaast ging ze elke jaar naar haar dochter in Zuid Afrika waar ze ook alleen Afrikaans las.
Vandaag eerst onze Hein feliciteren, via de weblog. Jan Clerkx, Adje Biemans en iedereen die ik ken of half ken en vandaag jarig is. Fijne dag!
Met telefooncentrale bedoelde ik de auto's van A en B die constant in contact staan met allerlei hulpinstanties. B. heeft gezorgd voor een stapel enveloppen voor mijn overlijdenskaart. Als ik ze netjes kan schrijven hoeven mijn famillie, vrienden en kennissen de envelop niet open te maken want die kunnen het zien aan mijn handschrift dat het zo ver is. Zelf hoef ik er niks in te schrijven want, zou Boer Verschuren zeggen, maar voor mij geldt dat niet, als het regent in September valt kerstmis in December.

Lars, heb heerlijke haring voor je gehaald ben morgen weer terug. Beleef hier vreemde zaken. Lijk te hallucineren zie schaap die uitgelaten wordt door man.
Houdoe Hans

Nog even kort berichtje van B. na de lekkere onzin van mijn vader hierboven. Vandaag geslapen tot 12.00 uur. Vannacht slecht geslapen, tussen de bedden door gevallen, ook dat nog. Mama en Roland lekker samen weg. Ik naast papa gelegen tot hij wakker werd, aangekleed en via de visboer terug naar Uitdam. Even A. gebeld en daarna heeft papa bovenstaande tekst geschreven, 3x gevloekt om van Basten na het zien van de krant, vissoep van de buren in ontvangst genomen en toen was hij na 1,5 uur weer compleet kapot. Mijn buren die hielpen om papa naar binnen te brengen en de andere buren die vissoep brachten en even kwamen kijken schrokken hoe slecht hij eruit ziet. Hij wordt doodmoe van mensen en momenteel zelfs van zijn kleinzonen die nu maar even bij vriendjes spelen om opa rust te geven. Het is verdrietig om te zien hoe snel hij achteruit gaat. Hij heeft geen envelop meer kunnen schrijven. De vakantie in Dubai kan niet doorgaan, klote. Papa had nog zo graag het 1x lekker warm gehad. Nu zijn we op zoek naar een groot huis met een zwembad in NL of Belgie. Tips zijn welkom!
Hij moet ook heel heel veel huilen dit weekend, misschien wel omdat hij beseft dat dit misschien zijn laatste keer is in Uitdam, een dorp dat toch een speciale plaats in zijn hart heeft want hij vindt het hier altijd heerlijk en mooi. Dus we blijven hem oppeppen, zorgen dat het niet de laatste keer is!

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Hans,

Ik heb diepe bewondering voor de manier waarop je met deze ziekte omgaat.
Je mooie handschrift ken ik van de kerstkaarten die je ieder jaar schrijft met prachtige teksten. Voor iedereen een andere tekst hoorde ik altijd van Frank.
Ik ken je nu al 40 jaar en de laatste weken ben je dagelijks in mijn gedachten.Het leven kan af en toe zo oneerlijk zijn. Ook al wonen we heel dicht bij de kerk , de vleugels slaan niet ver genoeg uit op dit moment.

Heel veel sterkte voor de hele familie.
Hans hou je taai he.

Liefs Ton en Mily

Unknown zei

Nou tante fanny ik hoop dat je goed tekeer bent gegaan in die PC zo te zien op de foto is het samen met je personal shopper goed gelukt, altijd weer fijn om met volle tassen thuiswaarts te keren. Fijn dat jullie het goed hebben in Uitdam geniet er maar flink van.

Ons huis ligt vannacht vol met vriendinnen van Noor, hebben heerlijk gegeten en met een toetje van de Rouw de buikjes afgevuld, nog even Uri Geller kijken, vervolgens de film "alles is liefde" en dan slapen ( hoop ik). Frans heeft gedreigd dat als ze gaan spoken vannacht dat hij tussen hen in gaat liggen. Daar hadden de dames niet zoveel trek in dus hoop dat we een goede nachtrust gaan krijgen. Anders kan ik nog altijd bij de buren gaan slapen.

Ik hoop dat jullie vanavavond ook goed kunnen slapen dan ziet de dag er 's-morgens altijd beter uit.

Veel liefs
Ilse

Lars zei

Ome,

Als je morgen terugkomt van boven de riool dan is klusbedrijf Van den Dungen VOF volop aan de gang in Maliskamp, als je de haringen daar komt afgeven zal ik zorgen voor een lekker koud biertje. Ik zeg atijd maar zo: met bier, majo en satesaus smaakt alles een stuk lekkerder. Om de terugreis naar het mooie brabant een stuk aangenamer te maken zal ik vast de uitslag van Nac-Ajax verraden 4-1.

Groetjes Lakkie

P.s. Je bent toch wel lief voor mijn peettante en mijn niggies?

Anoniem zei

Lieve Allemaal

Allereerst hartelijk dank voor de geweldige mooie bloemen.Ben er erg
blij mee.Het is niet moeilijk om lief te zijn ,tegen mensen om mij heen en die je dierbaar zijn en waar je van houdt zo als jullie en mijn familie.
Met tranen in mijn ogen heb ik gisteren alle mails gelezen niet alleen ik maar alles de hele familie geniet en volgt je op de voet.
Hans, je bent een echte famelie
man Onze gedachten zijn heel de dag bij jullie.

Hou je taai dikke kus je zus Ans

Anoniem zei

He familie daar boven de riolen. Ik vind haring ook zoooooooooooooo lekker.

Hoop dat jullie een super weekend hebben lekker warm bij elkaar. Is de zon er dan niet, warm je dan aan je liefsten.


Dikke kus en tot maandag.
xxx
Isa Bella

Anoniem zei

Nou genoeg haring over, mooi gerookt kalfstongetje, wat vissoep, quiches, kaas en worst. Zelfs bier hebben we over. Papa eet zo weinig. Maar dat brengen we dan maar naar Lakkie want met mayo smaakt alles.
Papa en mama zijn terug naar het hotel. Hij is nog hooguit een uurtje opgeweest en helemaal af. Morgen een betere dag!
B.

Anoniem zei

Hallo Hans,

Bijna iedere dag lees de weblog!
Een vechter ben je altijd geweest, dat weet ik van onze golfpartijtjes.Konden we onze krachten maar weer meten op de golfbaan.Helaas kan dat niet!!!
Op Esbeek kom ik aardige mensen uit Haarsteeg en Vlijmen tegen, die ook bij jou in de soos zitten.En ze kunnen ook nog goed golfen.
En dan kom jij uiteraard ter sprake, waarbij bewondering voor jou dan niet onder stoelen of banken wordt gestoken.Integendeel!
Beste Hans, dit was het voor even uit Udenhout.Groetjes,ook aan Fanny en je familie.

Rien

Anoniem zei

Dacht dat ik goed kan shoppen maar zo te zien overtreft tante Fanny mij.. En met personal shopper nog wel, dat moet ik ook nog eens zien te regelen. Lars gaat alleen mee shoppen als hij zelf iets nodig heeft ;-(

Goed geslapen allemaal mag ik hopen? Dan kan de dag weer beginnen. Fluiten de vogels daar ook al zo mooi ome Hans?

Maak er iets moois van vandaag, t wordt prachtig weer!

Dikke kussen, Angele

Anoniem zei

Hallo Hans en familie

Het is misschien wel raar dat ik iedere dag de blog lees, maar ik kan het verdriet van jullie niet uit mijn hoofd zetten. Misschien komt dat omdat ik het zelf ook pas heb moeten doormaken. Heel fijn dat iedereen die dat wil via deze blog op de hoogte kan blijven. Knap dat je toch nog naar Uitdam bent gegaan. Het zal je best veel moeite hebben gekost.Ik moet steeds denken aan de fijne tijd die wij altijd bij hotel Prinsen gehad hebben.Sjel leren kennen,Bruiloft, Koperen
bruiloft,zilveren bruiloft en niet te vergeten Carnaval.Ook de begrafenis van Herman geweldig door jou geregeld door het buiten te doen vanwege de overweldigende drukte. Je had overal een oplossing voor. Je was een grandioze gastheer.Het is ontzettend erg wat je nu doormaakt, maar ik hoop dat je nog een tijdje hier zult blijven. Ik wens jou en de rest van jullie gezin en familie heel veel sterkte.

Johanna Brok

Anoniem zei

MAMA; Julian: waar gaat mama naar toe? ,Tommy: die gaat opa en oma terugbrengen naar vlijmen en dan blijft ze daar tot morgen om opa te helpen.
Julian; maar dat vind ik niet leuk Tommy; maar dan kan ze opa helpen dan kan hij mischien een beetje beter worden, dat wil je toch ook anders kan je niet meer in de vijver en je wil toch ook vogels schieten en in de tuin Julian; ja dat wil ik wel Tommy: nou dan als mama opa helpt dan kan dat volgende week, dan is het toch niet erg dat mama even bij opa blijft . Julian: nee want dan kan ik in de vijver vissen met opa!!!
Tommy: heel goed Jules jij begrijpt het!!!

Zondagochtend parkeerterrein van der valk volendam

Anoniem zei

"ALS MIJN LICHAAM AL WIL PAUZEREN' en mijn hoofd nog niet dan ben ik kwaad en verdrietig.
Dat nare lijf wil niet wat ik wil en daarom moet ik nog sneller nadenken ,nadenken over dingen die ik belangrijk vind.
Ik weet niet of ze echt belangrijk zijn maar ik moet er over praten.
Dan kan ook mijn hoofd even pauzeren.
Dat moet ook want echt belangrijk vind ik dat ze nog niet gaan "rusten"
Elke dag een beetje" pauze" geeft me nog de kans om te praten en te denken.
Te zien wat er om me heen aan het gebeuren is
Elke dag even pauzeren met die warme "liefdesdeken " van iedereen om me heen.
Als mijn lichaam en hoofd nog even genoegen nemen met het" pauzeren" dan wacht ik nog wel even met het" rusten"

Roland

Anoniem zei

Dag Hans,Fanny,Annette en Babs,

Vanmorgen werd ik wakker en Hans ik moest meteen aan jou denken.
Uiteraard ben ik via Ans op de hoogte van alles wat er met je is gebeurd en heb ik eveneens op je web.gekeken. Wij, Wim en ik vinden het heel erg wat jou overkomt.
Wie had gedacht dat, toen jij samen met mijn broer Jan en Bertus de Vaan op bezoek gingen bij Gerard Kuijs,dat na 1 jaar Jan er ook niet meer is en jij dit alles nu moet meemaken. Hopelijk kom ik je nog tegen op Ans haar verjaardag.
Het is een troost dat je zoveel liefde ontvangt van allen die je zo lief en dierbaar zijn. Geweldig wat ze allemaal voor je doen.
Wij wensen je heel veel sterkte en denken aan je.
Ontvang veel groeten van mijn Willem en een dikke knuffel van mij.
Doris Schey.

Anoniem zei

Lieve Hans en Fanny

Ik hoop dat jullie een fijn weekend met de kinderen in Uitdam hebben gehad.
IK denk veel aan jullie.
Elly

Anoniem zei

Lieve Babs en Ronald

Allereerst hartelijk bedankt voor het lieve kaartje,wat een moeilijke tijd voor jullie,vooral voor je vader.
Rene en ik willen , en speciaal je vader heel veel sterkte wensen de tijd die jullie nog samen hebben.
Geniet zo mogelijk nog even van de mooi dingen om jullie heen.
Nogmaals heel veel sterkte,liefde en moed ,we denken aan je vader.
Veel liefs uit sint pancras
Rene en Nelleke

Anoniem zei

Isa Bella, net 6 haringen afgegeven bij Lakkie dus ik zou zeggen ga daar maar effe happen.
Je ome Hans

Anoniem zei

Lieve mensen en vooral dierbare Hans. Jij bent toch echt een "ruwe bolster, blanke pit"! Ik heb alle respect voor de manier hoe je ermee omgaat, neem daarvoor diep mijn petje af.En als wij allemaal je beter konden maken door alleen al het denken aan je, (zó vaak op één dag)was je de gezondste persoon van de wereld. Liefs, Louise.

Anoniem zei

De allerbeste en de meest mooie dingen in de wereld kun je niet zien of aanraken.
Die moet je voelen met je hart, daar krijgen ze dan een speciaal plekje en blijven eeuwig bestaan.

We denken aan jullie.

Jack, Lisette, Anniek en Alinda

Lars zei

Ome en Isabel,

De haringen waren heerlijk voor mijn oudste nicht heb ik nog 6 staartjes liggen als je wilt. Babs is het teveel gevraagd om volgende week een pond verse paling mee te brengen:-)? Geniet nog lekker van de ondergaande zon en de mooie bloemen op het terras en morgen krijg je er gewoon weer een dag bij.

Groetjes,

Lakkie

Lars zei

En weer een nieuw record vwb de reacties en dat terwijl de dag nog niet voorbij is. Naarmate je ouder wordt, word je steeds populairder.

Anoniem zei

3-2, een korte opmerking voor iedereen beneden de rivieren, laat het voorspellen(4-1) over aan de kenners, elk voordeel heb zijn nadeel.
Namens Johan, Marco,Robbie en Johnny

Anoniem zei

hoi ome hans
hoe is het met u met mij alles goed hebben jullie iets leuks gedaan vandaag gister heb ik een slaapfeestje gehad was super leuk we zijn rond 2 uur (s'nacht)gaan slapen papa was niet boos (gelukkig)het was heel gezellig


tot gauw hoop ik xxx noor

Anoniem zei

Laat die staarten maar zitten want daar zit het venijn in. Ga morgen gewoon Sancerre drinken bij Ome Hans. Laat ik voor jou de flessen staan om ff naar de glasbak te brengen, Lakkie vd. Dunne.
Isa Bella