donderdag 7 februari 2008

Mooie herinneringen

Hoe heerlijk is het voor ons hele gezin om al die mooie berichten op de weblog te lezen. Alle herinneringen die aan papa verbonden zijn. Zelf heeft hij mooie herinneringen aan zijn vader en schoonvader. Allebei de goedheid en eerlijkheid zelve. Ze waren allebei vergevingsgezind ookal maakte je nog zo'n blunder. Nou da's papa ook hoor, soms wrijft hij het er even in maar begrijpt veel. Zij konden ook hun ziekte goed verwerken. Papa heeft daar wat meer moeite mee maar volgens ons is dat ook niet gek, we zijn pas 2 weken verder dus er is nog zoveel te verwerken.
Vanavond weer een potje kaarten, proberen het verstand even stil te zetten maar lukt niet zo goed. Daarna hopelijk een goede nachtrust en morgen weer een dagje erbij.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

mooie herinnerigen...wat te denkendat hans op 7 februari 2001 6.600,00 pesetas uitgaf in spanje aan ,krant,snoep,carrefour ende mercadona en het tochtje naar het stadje Elche,waar we 50.000 palmbomen hebben gezien.Op 2-2-200 beroofd in onze villa op Las Ramblas,gister hele dag bij guardia civil geweest...niet iedereen komt zomaar op het politiebureau in spanje....!!!

Hans Prinsen zei

De tassen alweer gepakt. Nog even naar school en naar voetbal en dan weer in de file naar Vlijmen. Maar wij kunnen niet wachten! Kus B.

Anoniem zei

Lieve oom Hans, net zoals mijn zus lig ik ook wakker en denk aan vroeger. Een van de eerste herinneringen uit mijn leven zijn aan jou! In de keuken van hotel Prinsen liep ik, in 1962. Plooirokje aan wit bloesje en een grijze maillot. Die maillot was niet meer zo nieuw want er zaten pluisjes aan. Jij loopt met je witte koksjas door de keuken, te commanderen en zoals altijd met een hele grote mond, Iedereen die je een beetje kent, weet precies wat ik bedoel. Ik sta tussen de deur van de afwaskeuken en de deur naar de tuin. Met die maillot en eronder een luier. Zo'n ouderwetse geen Pamper. Een serveerster is de vloer aan het dweilen en ik sta naast de emmer met dweilwater.
Jij loopt erlangs,zegt ongetwijfeld iets heeeeel grappigs, geeft me een duw en ik val met mijn bips & luier in die emmer. Heel die luier zuigt vol met water, ik vond het een afschuwelijk gevoel, en moest natuurlijk huilen. Waarop jij, op zijn Ome Hans, heeeeeel hard moet lachen. Dat is mijn eerste herinnering aan jou, en eerlijk gezegd, in deze trand zijn er heel veel gevolgd.
Ooit over de brug bij de Visstraat gehangen terwijl oom Hans je aan je voeten vasthield? Ikke wel.

Maar je bent er ook een die onbeperkt vertrouwen gaf, waardoor je zelfvertrouwen groeide. En ja zoals Babs zei, fouten maken mag bij jou, als je er maar van leert.

Dikke kus van je oudste nichtje, XXXXXXX
IsaBella

Hans Prinsen zei

Hallo Hans,
Hier ook even een berichtje van Dick en Henriƫtte.
Ook wij moesten even verwerken welke verwoestende uitwerking het mailtje van Babs naar ons toe deed.
Sprakeloos, machteloos en niet te geloven.
Zo maak je plannen om naar Bali te gaan en op hetzelfde moment ben je al met de bestralingen bezig.
Hans ( en Fanny en kinderen) heel veel sterkte en kracht gewenst.
We maken na deze drukke week een afspraak.
Groeten
Dick en Henriƫtte te Riele.

Anoniem zei

Goedenavond Hans Fanny,nog een berichje ik ben onze spullen aan het pakken voor oostenrijk,gingen mijn gedachten weer naar jullie,wij gingen toen ook met vieren maar bij ons zat een tussenschot,het was wel leuk,dus een week kunnen wij niets volgen,heel jammer.toch vele groetjes van Bart Riet.

Anoniem zei

"5 MINUUTJES PAP"

En nu naar bed, ah pap nog 5 minuutjes roepen Tommy en Julian elke dag weer.
Waarom dan? nou dan is het nel even langer leuk roepen ze dan in koor.
Maar jullie moeten slapen! nee pap echt 5 minuutjes dan slapen we beter.
Waarom dan ? nou omdat we dan net meer dingen kunnen doen.
Zo is het dus ,elke dag nog iets leuks, een kado van "5 minuten"
Elke dag weer, nog heel lang

roland